dinsdag 28 juni 2011

Repro van Kaart van Zijnen is nu mogelijk

Tijdens de Dag van Zijnen was er al veel vraag naar: een reproductie van de Kaart van Zijnen. Twee gelukkigen hebben een reproductie van circa 70 bij 100 centimeter gekregen, de winnaars van de wedstrijd Zoeken in Zijnen. Nu is het mogelijk via de website ook een print van de kaart te bestellen.

Het werkt eenvoudig. In de kaartenviewer klik je onderaan op het winkelwagentje. Daarna selecteer je op welk formaat je de repro wilt bestellen. De mogelijkheden zijn zeer divers, zoals een hoge resolutie download, een print van A3 (29,7 x 42 cm) tot A0 (84 x 118cm), op canvas, fotopapier of speciaal Hahnemühle papier.
De print wordt opgestuurd en zonder lijst geleverd.

Heb je de Kaart van Zijnen hangen? Stuur even een twitpic met #kaartvanzijnen of laat ons op een andere manier weten hoe mooi de kaart hangt. We zijn benieuwd!

2 opmerkingen:

Edwin Rauwerda zei

Hallo,

Heb een blog aangemaakt via jullie website. Heb dus een weblog aangemaakt: http://kaartvanzynen.blogspot.com/

Zie verder de inhoud van dit artikel.

Met vriendelijke groeten
Edwin Rauwerda

Edwin Rauwerda zei

donderdag 7 juli 2011

Kaart van Zynen / Zien en ervaren

Als geboren en getogen Tilburger ben ik altijd wel geinteresseerd geweest in de historie van Tilburg. In de afgelopen jaren heb ik dan ook diverse boeken aangeschaft die mij hierover iets meer kon vertellen. Echter hier bleef het een beetje bij en blij verrast was ik dan ook toen ik op 18 juni jl. de Kaart van Zijnen mocht aanschouwen.
Mijn "gevoel" voor de historie van Tilburg kwam weer helemaal opzetten en het gevoel van "hier moet ik iets meer mee doen" ging constant door mijn hoofd.
Inmiddels zijn we 3 weken verder en heb inderdaad het gevoel van 18 juni opgepakt en omgezet in acties.
Hoe ik deze acties het beste kan omschrijven is het beste te vertalen naar "Ik wil het zien en ervaren".
Naast het aanschaffen van het boek "Een Tilburgse kaart nader bekeken" ben ik sinds gisteren in het bezit van een repro van de kaart op het formaat A1 op canvas.


Door het hebben van deze "oude kaart", de achtergrond informatie hierover en de mogelijkheid om met de viewer digitaal in te kunnen zoomen op de website kan ik nu echt van start gaan.

Van start gaan houdt dus in "Zien en ervaren".
Door echt naar die locaties te gaan die voor mij interessant zijn en dit ook vast te leggen door middel van foto's en aantekeningen krijgt de Kaart van Zijnen voor mij nog meer inhoud.

Uiteraard zal alles door de jaren heen goed gedocumenteerd worden in een A1 archiefbundel.

Edwin Rauwerda