vrijdag 13 juni 2014

Vergeet je niet te werken Ans



Afgelopen 7 juni  was een drukke dag in Esbeek. Niet alleen werd het derde beeld onthuld aan de Andreas Schotel  Wandelroute in Esbeek maar ook een boek van Jan van Helvoirt werd gepresenteerd.
En zoals bijna iedere week kwam Jan dinsdag naar de studiezaal voor historisch onderzoek. Hij bracht ook zijn nieuwe boek “Esbeek van de hak op de tak” mee voor onze bibliotheek. Een boek met 100 verhalen die je mee op tijdreis nemen in Esbeek Tussen de bedrijven door kon ik het niet laten om er door heen te bladeren.
Wat ik zo leuk vind aan dit boek  is dat het allemaal korte verhalen zijn gebaseerd op archiefonderzoek. Bij elk verhaal staat een  foto van dezelfde locatie maar dan soms in een ander tijdsperiode. Zonder al te veel moeite wordt je in de tijd meegenomen, kris kras door de eeuwen.
Een boek om op de zondagmiddag mee in je tuin te gaan zitten om het pas vele verhalen later een keertje neer te leggen. Of zoals Jan van Helvoirt dinsdag tegen me zei toen ik achter de balie in zijn boek zat te lezen: "Vergeet je niet te werken Ans"
Het boek is te koop bij boekhandel Peter Swaanen, Hilvarenbeek

3 opmerkingen:

Yvonne Welings zei

Leuk Ans !!!

marion zei

wat een leuk boek lijkt me dat

Yvonne Welings zei

In 1976 verscheen de uitgave:
Hilvarenbeek van de hak op de tak , is dit een vervolg ?