De krant kopte 'Vilenzo pompt en Mommers verzuipt'. Vilenzo had op dat moment kledingmerken als Cake Walk, Salty Dog, Babywalk maar ook Bad Boys.
Het bedrijf van directeur Willem Vilé floreerde. Hij was het die op 21 jarige leeftijd in mei 1960 een naaiatelier begon op een ongebruikte zolder van de textielwinkel van zijn vader. Willem Vilé groeide op in de winkel van zijn ouders op de hoek van de Groeseindstraat (link). Tussen 1965 en 1975 kocht hij steeds meer confectieateliers op.
Confectieatelier Tilburg |
Bij het jubileumfeest in mei 2000, dat gevierd werd in het fort Geertruidenberg, was er volop vertrouwen in het bedrijf. Helaas ging het daarna minder met het bedrijf, in 2004 ging het Vilenzo concern failliet. Het Kledingconcern Vilenzo kwam grotendeels in handen van modeconcern WE International.
Van oud financieel directeur Ton Heeren ontving het archief een map documentatie over dit befaamde Tilburgse bedrijf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten